İçeriğe geç

Araba Ateşleme Sistemi Nasıl Çalışır

Ateşleme sisteminin parçaları nelerdir?

PARÇALAR: Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve buji kablolarından oluşur.

Benzinli araçlarda ateşleme sistemi nasıl olur?

Benzinli motorlarda, silindirlerde sıkıştırılan yakıt-hava karışımı bir elektrik kıvılcımı ile ateşlenir. Bujinin elektrot uçları arasında oluşan yüksek voltajlı kıvılcım, silindirde yanmayı başlatır. Buna “ateşleme sistemi” denir.

Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.

Ateşleme sistemi bozulursa ne olur?

Arızalı bir ateşleme bobini, motorun olması gerektiği kadar güç üretmemesine neden olabilir. Bu, özellikle yokuş yukarı veya yüksek hızlarda sürüş sırasında fark edilir. Araç, beklenenden daha yavaş tepki verebilir ve bazen gaz pedalına bastığınızda beklendiği gibi davranmayabilir.

Arabada ateşleme sistemi nasıl çalışır?

Düşük voltajlı akım aküden ateşleme bobinine gelir ve yüksek voltajlı akıma dönüştürülür. Yüksek voltaj buji kablosundan geçer. Bujiler ve tırnakları arasında kıvılcımlar oluşur. Bu kıvılcım ateşleme sürecini tetikler.

Ateşleme sırası nasıl olur?

Otto motorlarında ateşleme, sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji ile tutuşturulmasıyla gerçekleşir. 4 zamanlı motorlarda 4 zaman şu şekildedir: emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genleşme; güç zamanı olarak da adlandırılır), egzoz.

Araba ateşleme neden yapmaz?

Araç hiç çalışmıyor: Bobin tamamen arızalandığı için ateşleme yapamıyor. Ateşleme olmadığı için araç çalışmıyor. Araç kayıyor: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Bazı durumlarda, birden fazla bobini olan araçlar bobinlerden biri arızalanırsa ateşlemeyi tekleyebilir.

Benzinli motorda buji hangi zamanda ateşleme yapar?

Bu noktada, benzinli bir motorda bujinin ne zaman ateşlediği sorusunun cevabı en sık sorulan sorulardan biridir. Bujiler, pistonlar yukarı doğru hareket ederken sıkıştırma strokunun sonunda benzinli motoru ateşler.

Buji nasıl ateşlenir?

Hava-yakıt karışımı nasıl tutuşturulur: Elektrik enerjisi, buji üzerinden iletilir ve bujiye uygulanan voltaj yeterince yüksek olduğunda bujinin ucundaki boşluğu atlar. Bu elektrik kıvılcımı, yanma odasındaki benzin-hava karışımını tutuşturur.

Araçta ateşleme zayıf olursa ne olur?

Ateşleme bobini arızası Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve zorlanır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.

Ateşleme bujisi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Buji arızasının belirtileri nelerdir? Araç eskisi kadar hızlı çalışmaz. Gaz pedalına bastığınızda motor durur. Çekiş sorunları meydana gelir. Marşa bastığınızda motor çok geç çalışır veya hiç çalışmaz.

Buji neden ateşleme yapmaz?

Buji yağlaması, motorun yanma odasından gelen yağ buharının bujiye girmesiyle oluşur. Bu durum bujilerin ateşleme işlevini tam olarak yerine getirememesine neden olur. Bujilerde biriken yağ, aracınızın performansını etkileyebilecek ateşleme kıvılcımının oluşmasını engeller.

Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?

Genel olarak ateşleme bobininin ömrü ortalama 100.000 ile 150.000 kilometre arasında olabilir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller olası arızaları önleyebilir ve parçanın ömrünü uzatabilir.

LPG bobin arızası nasıl anlaşılır?

Ateşleme bobini soketini teker teker çıkarın ve motor tepkisini kontrol edin. Soket çıkarıldığında motor titreşirse, ateşleme bobini iyidir. Soket çıkarıldığında motor çalışmasında herhangi bir değişiklik veya titreşim yoksa, ateşleme bobini veya buji arızalıdır.

Ateşleme bobini kaç km’de değişir?

Ateşleme bobininin ortalama ömrü 160.000 kilometre olmasına rağmen sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir.

Distribütörün parçaları nelerdir?

Distribütörün görevi nedir? Distribütörün görevi üç noktada açıklanabilir. Distribütörün ana parçaları şunlardır: Distribütör kapağı, distribütör silindiri, platin plaka, distribütör kamı, mekanik besleme cihazı, distribütör şaftı, vakum besleme cihazı, distribütör gövdesi ve kondansatör.

Ateşleme sisteminin görevleri nelerdir?

Ateşleme sisteminin görevi; silindir içerisindeki yakıt-hava karışımını ateşlemesini sağlamaktır. SİSTEMİN ÇALIŞMA PRENSİBİ: Kontak anahtarını çevirdiğimiz anda elektrik devresi açılır, yani akü devreye girerek depoladığı akımı (gerilim veya voltaj olarak da adlandırılabilir) endüksiyon bobinine gönderir.

Tevzi makarası bozulursa ne olur?

Zamanlama silindiri arızalanırsa, araç çalışmayabilir veya egzozdan patlayıcı sesler gelebilir. Her iki durumda da aracın motorunu yetkili bir kişiye göstermeniz önerilir. Dağıtım silindiri arızalanırsa, yenisiyle değiştirmek daha iyidir.

Ateşleme kaynağı nedir?

Tutuşma Kaynakları Patlamaya neden olan koşullar oluştuğunda, patlamanın meydana gelmesi için bir tutuşma kaynağının mevcut olması gerekir. Bu yangın ve kaynakları genellikle; Elektrikli ekipmanlar, sıcak yüzeyler, mekanik sürtünme ve kıvılcımlar, açık alevler ve statik elektrikten kaynaklanır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Nurdağı Escort